Sommar med Ernst

Jag köpte den ju till mig själv, men lät barnen göra inslagningen. Det blev den bästa av mina hittills upplevda "mors-dagar".

Barnen uppvaktade med boken Sommar med Ernst, de 5 finaste snäckorna de kunde hitta på stranden, en "guldring med röda diamanter" från tuggummiautomaten + frukost med varma frallor.

sommar med ernst - ica bokförlag



Ernst sommarbok kommer jag att ha ståendes på hyllan i köket, och den ger lika mycket inspiration som Jul-boken från i vintras.
Jag gillar de många citaten som står lite varstans i boken...

”Vi är nog förvirrade bönder allihop. Vi låtsas vara storstadsmänniskor, men inom oss finns en längtan efter att gräva, dona i trädgården, sätta en bröddeg, måla om – just det där handfasta som vi fått armar och hjärna för att göra.” Ernst Kirchsteiger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback