Planteringshörna


Det var riktigt varmt och klistrigt igår, men jag hade inspiration och ville förverkliga en av mina idéer som jag burit på en tid. Tanken är att vi ska riva garaget och därför har vi flyttat bort veden därifrån. Jag har också insett att rivningen inte kommer att bli i år, och därför passade jag på att göra något kul av utrymmet.



Ett planteringsbord med hylla under (IKEA), grönprickig vaxduk därpå (RUSTA), kompostgaller som jag klädde med tyg (IKEA) den ena hängde jag framför gallret, och den andra bakom för att kunna fästa upp fröpåsar med tvättklämmor. Jag hittade röda förvaringsfack i garaget, som jag staplade ovanpå varandra och där jag har lagt små spadar, krattor och sekatörer. Den översta rymmer band, snöre och handskar. Tomatplantorna står i gröna metallkrukor från årets sommarsortiment på IKEA. Zinklådorna har flera år på nacken, här och nu är de förvaringsplatser, men jag kan tänka mig att plantera i dem ett annat år. 

På hyllan under har jag en del fat och annat ur KOCKUMS gula serie med grön kant som jag sparat på mig för flera år sedan.

Lite lerkrukor är alltid fint att ha kring planteringsbord. Maskrosplockare står beredda. I backarna under bordet har jag jord, lecakulor och min lukkasse (IKEA).
På "golvet" har jag lagt "klickgolv" av plastrutor, perfekt att bara sopa av när man planterat, och det blev hyfsat jämt och bra att stå på.

Efter denna förvandling blev det ett dopp i grannens pool. Svalkande och skönt.

Kommentarer
Postat av: malin - tjusigt

Det bästa av allt var att jag inte behövde köpa någonting, allt fanns hemma i mina gömmor.

2010-07-16 @ 09:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback