Bygga ett utekök

Jag har under de två senaste veckorna påbörjat mitt bygge av mitt blivande UTEKÖK.

Då vi haft gäster har jag stått inne i köket och fixat med tillbehören, medan mannen varit ute med gästerna och grillat. Jag ville också vara med, därför kom byggingenjören/inredaren fram inom mig!



Hittade en lång (2m) rostfri diskbänk på Blocket -billigt!
Skruvade ihop 2 bockar av tryckimpregnerat virke vi hade liggandes i garaget.
Sågade till brädor som blev hyllplan under vasken.
Satte upp en lina för att dölja det som stod på hyllorna och satte fast diskhanddukar med tvättklämmor.
Jag vill ha en enkel kran som är kopplad till trädgårdsslangen och avloppsvattnet rinner ut i en spann under diskbänken. -det kommer om några veckor.
På hyllorna över diskbänken står gamla sockerkaksformar och glasflaskor tillsammans med sommarminnen=stenar.
De undre hyllorna rymmer avloppshink, tubkorg för kol och tändvätska, brödkorg av plastrotting etc. På sidan sitter krokar fastskruvade och där hänger skärbrädor och där finns även plats för grillbestick.

Uteköket kommer att fyllas efter hand, jag letar exempelvis efter rostfria fat och mått på loppis som tål att vara ute i väder och vind....


Kommentarer
Postat av: PYSSELITEN

DET VART JU KANON :) vATTEN SKULLE VARA EN DRÖM att ha i uteköket .

2012-06-01 @ 11:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback