Isprinsessa?

Jo, jag var det i ett tidigare liv, eller rättare sagt tidigare i detta!! Princessa eller princessa?? Jag åkte i alla fall konståkning och ibland hade man fina klänningar. Dock minns jag bland annat ett stort maffigt team-nummer där vi var 28 åkare och gjorde en magnifik show till låten New York, New York. Benen spritter varje gång jag hör låten och jag minns fortfarande hur stegen började. Året var nog 1981. Vi hade fått vår första amerikanska tränare och det skulle bli en isshow ingen hade skådat i vår ishall förut.

Några år tidigare var jag Kleva, eller Doris från Trolltider - inte riktigt lika glamorös klädsel. Men mamma var alltid en fena på att fixa fina kläder till mig. Jag minns att trollperuken var en sönderklippt långhårig matta, som färgats med roströd hårfärg. Jag kan ibland känna doften än i dag.

NU, i år, är det 40 år sedan
klubben startade, och man vill ha gamla åkare på isen igen. Jag har fått frågan om jag vill vara med i årets isshow. Vill jag det? Det hade varit kul att göra det igen - eller inte? Äldsta dottern vill inte att jag är med. Jag borde nog gå ner ca 15 kg för att känna mig bekväm i sammanhanget. Hinner jag det? Det är onekligen en bra morot. Showen är planerad till början av april. Fredag - Lördag - Söndag. Ska man vara i en ishall då, eller hellre ute och springa i skogen?

I helgen var ju tjejerna och jag och såg Disney on Ice - en jättebra isshow med fina dräkter, bra musik och en tydlig historia. ALLT var perfekt. Jag blev nog lite sugen.



Har lovat att bestämma mig efter helgen. Kan någon hjälpa mig att fatta beslutet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback