Mitt 2010


Vintern var härlig med mycket snö och kyla under lång tid. Det blev mycket skidåkning på hemmaplan och i mars var vi i Sälen och hade några härliga dagar med sol och slalom.

Våren är alltid välkommen, naturen exploderar och lyser upp i sin ljusgröna klänning.
Tyvärr var vi sjuka i halsfluss om vartannat hela familjen i 15 veckor och det tärde på humöret.

Tillsammans med en fantastisk vän gick mycket tid till att göra projektplaner, undersökningar, enkäter, viktiga möten - för ett projekt att få människor som är arbetslösa och sjukskrivna att utveckla sin kreativitet och få ut mer av livet. Tyvärr fick vi avslag i vårt första försök att få projektstöd. Men idén lever vidare, och ska bara utvecklas lite till.

Sommaren var den bästa på länge. Vi tillbringade en hel del tid i härliga Mellbystrand. Grannens pool var också helt kanon.
Jag fixade ett utekök som jag drömt om länge, samt en planteringshörna i anslutning till garaget.
Min 40-årsdag firades med familj och vänner på Ven. En härlig dag med mycket frisk luft, bad och fika. Vilken fin upplevelse det var på den gula cykeln runt ön.
En vecka på Öland gav oss det mesta regn denna sommaren. Under augusti hade jag en butik i carporten, mycket fina saker fick nya ägare.
Den traditionella loppisen i kvarteret lockade nya säljare, men lite färre kunder. Nästa år satsar vi på att få hit många fler kunder.

Hösten brukar för mig vara ganska trist, jag har lätt för att bli hösttrött. Men detta året var det helt annorlunda. Jag fick uppdrag som var helt kanon. Upptäckte hur mycket jag saknat arbetskamrater och "riktiga arbetsuppgifter". Fokus på att utöka sociala nätverk till 2011.
Snön lyser upp och jag mår bra av kylan. Vintern är härlig. Den får gärna ligga kvar ytterligare några veckor.

Gott Slut till Er Alla!
Jag har fått stor insikt hur jag ska leva mitt 2011 för att det ska bli ännu bättre, hoppas vi ses där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback