Inga strumpbyxor

Idag skulle yngsta flickan på 5-årskalas hos en dagiskompis, man fick klä ut sig om man ville - Gissa OM man ville??? Klart hon skulle vara princessa. Den guldiga princessklänningen som mormor sytt åkte fram (fortfarande lika fin i dotterns ögon fastän guldet nästan försvunnit), och princesskorna med klackar.

Efter morgonbadet målade vi naglarna tjusigt rosa, både på händer och fötter. Efter lite funderande ändrade hon sig i valet av skor; man ser ju inte mina tånaglar om jag har princesskorna, kanske jag kan ha mina "bröllopsskor" istället (not. ca 2 nummer för små), för där ser man ju tånaglarna....
Strumpbyxor var inte att tala om, trots höstkylan.

Vi lockade också håret, -Nu tror jag inte någon känner igen mig...., ett silvrigt armband och långkappa för att inte frysa allt för mycket.

Så förväntansfulla, och koll på vilka lekar som skulle lekas, skjutsade jag iväg henne tillsammans med en kompis till kalaset.
Antagligen sitter de nu och äter glasstårta och blåser serpentiner och har superkul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback