Jag startade!

Som jag nämt tidigare var jag sugen på att springa Göteborgsvarvet, med min ringa träning insåg jag att jag inte skulle fixa det. Men vi åkte dit för att känna stämning, och när vi väl gått runt i området en stund, ätit lunch och träffat lite hemmafolk, bestämde jag mig för att gå och byta om. Vädret var ju helt perfekt!

Jag startade kl 15.22 - en kvart efter att segraren kommit i mål!

Jag bestämde mig innan start att jag inte skulle springa hela loppet, men i alla fall de första 5 km och över första bron. Dit var det ganska kuperat och jag var sund och tog det väldigt lugnt i de största backarna för att spara på krafterna. Väl över bron kände jag mig fortfarande pigg, så jag lunkade på. När jag nästan var halvvägs insåg jag att mina tår inte kändes riktigt bra, men konditionen och benen var fortfarande pigga.

Det stod en taxichaufför och väntade på att få ta brutna löpare tillbaka till Slottskogsvallen. Jag klev av strax innan jag nått halvvägs och åkte med. Vilken service! Åka gratistaxi tillbaka till målområdet där mannen väntade på mig.

Jag hade alltså klarat mer än jag trodde och jag är väldigt nöjd!
Sedan skulle vi bara ta oss tillbaka, först in till stan och sedan söderut. Det var lite smått kaos på spårvagnarna, men det kunde man väl räkna med, när 40000 sprungit loppet, nog måste det väl märkas i kollektivtrafiken.

Göteborg! Jag kommer tillbaka nästa år, och då ska jag springa lite längre - kanske hela Varvet.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul, du är på gång. Själv hade jag tänkt ta shoppingvarvet när Nicke sprang men det satte universitetet stopp för. Jag hade väl fått ledig men då hade jag fått jätteläxa och den baksmällan ville jag inte ta. Det blir kanske fler varv?...

2009-05-18 @ 19:56:52
Postat av: malin

Alldeles säkert!

2009-05-19 @ 07:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback