Lyckad helg

Det var verkligen trevligt på torget i lördags, tack till er som kom och hälsade på!
Jag tror nog att vi kommer att synas där igen.

I söndags blev jag uppvaktad av barnen på mors dag, jättehärligt med frukost på sängen (tunnbrödsrulle med överbliven pizza och tomat som pålägg). Inkl en vas med en härlig blomma i. Nästan som en födelsedag.

Därefter ville vi ut i det härliga vädret. Gräset klipptes, poolen och parasollen åkte fram och alla barnen badade och var glada. På eftermiddagen gjorde barnen jordgubbstårta och bjöd mig och grannfamiljen på. Härligt när man inte behöver fixa egen fika på mors dag.

I går var de yngsta barnen lediga från dagis, och vi hade också en kusin här, det blev mycket bad även då. Superhärligt varmt väder. Min ena svägerska hjälpte mig att få upp en segelduk (den har legat i källaren i flera år) på baksidans uteplats. Det gick faktiskt att få till det, med lite gummiband, krokar & karbinhakar.
Idag har jag ätit både frukost och lunch där.

Idag har äldsta dottern fyllt 9 år, hon blev uppvaktad med frukost på sängen och presenter (igår var hon väldigt orolig att hon inte skulle få några). Hämtade henne direkt efter skolan, och tillsammans med lillasyster och kompis åkte vi till
Leos Lekland. Vi fick en härlig eftermiddag och vi var nästan ensamma där, det blev kvällsmat och glass innan vi åkte hem igen. Tillsammans kollade vi in sista programmet av Äntligen hemma och det har verkligen varit en toppendag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback