Pärlplattor

Barnen (och jag) är som tokiga i pärlplattor. För någon vecka sedan hade de ju utställning med försäljning...och det gick jättebra.

Jag hittade en artikel och några bilder som jag vill delge er...
Det är inte bara små barn i förskolan - som pärlar, även stora barn och vuxna gör det!
Och man kan ju hitta på egna motiv, och använda det som smycken, och dekorationer - alla behöver inte bli grytunderlägg..

Det är billigt, socialt, lugnt och kreativt skapande.
Våra pärlor är snart slut, och det är nog dags att köpa nya - lika bra att köpa en stor hink!!


bild: privat



Den större med hus, träd och flaggstång gjorde mannen som barn
- tänk att den sparats av hans farmor, och nu har vi fått den tillbaka när de rensade i deras boende.
Den mindre pärlplattan med rosa slott, har mellandottern gjort på fritids - det finns ju i generna!!


Kommentarer
Postat av: emski

SMURFARNA, herregud.. det har jag ju glömt.. tack du :D

Postat av: Emo

Vill du har fler tips och information så kan du besöka www.parlkonst.se

2009-01-29 @ 08:39:59
URL: http://parlkonst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback