Med inspiration av Ernst Jul

Jag köpte boken Jul med Ernst av barnen som sålde jultidningar. Man får julkänsla att läsa boken, jag har tittat igenom receptdelen, blomdelen och pysseldelen flera gånger, vid frukostbordet.


Det första jag fastnade för var "magert lingonhjärta". Forma ett hjärta av kraftig ståltråd, och bind fast enstaka lingonriskvistar runt om. En tjusig variation till de Bulliga kransar som annars är de mest vanliga vid porten i december.

Jag har gjort dem i olika storlekar och har dem till försäljning, 
i tillfälliga butiken på torsdag kl 14-19.


ett utav de hjärtan som jag gjort, hänger nu bredvid någon annans ytterdörr...
bild: malin - tjusigt


Igår testade jag också att göra köttbullar efter recept i boken. Jag gjorde ca 60 köttbullar, och tänkte att de kunde räcka några veckor framåt, men tydligen var de så goda att de flesta gick åt i går.
Vi har nu endast 5 kvar. Bra betyg till Ernst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback