Fotokub

Hoppas inte "lillasyster" läser min blogg. För nu tänker jag skriva om en julklapp hon ska få.
Min brorsdotter är också vår "lillasyster", perfekt - jag slapp graviditet och förlossning, och kan låna hem henne om jag vill.

Jag har sedan jag var på
Granit tidigt i höstas haft en FOTOKUB som jag skulle ge bort till jul. Nu är det dags!

I lördags, då min mamma fyllde år, tog min bror bilder på oss i vår familj, som skulle bli en del av det album som ska bli till då "lillasyster" börja dagis efter jul. Då passade jag på att få ta del av de bilderna.

Vi är 5 i familjen, och det är ju 6 sidor på en kub, så på den 6e sidan är de 3 barnen på samma bild.

Bilderna redigerades och skrevs ut på fotopapper, klipptes till rätt storlek och monterades enkelt.
Voilá - klar!

Tror minsann att den kan komma mycket till användning, att vända och vrida på, att öva på att säga namn, etc.



Den här presenten skulle även passa tonåringen, som istället sätter in bilder på sina
kompisar. Det funkar ju även att skriva texter, eller rita något att placera innanför
plexiglaset.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback