Sommarvärme och vinterkyla

Idag är det riktig sommarvärme hemma hos mig. Barnen har bjudit på glass på picknickfilten. Mumms. Till och med vindarna var ljumna idag. Vi har tagit av oss sockar och långärmade tröjor, sitter ute och läser om Illustrator, medan barnen hoppar på studsmattan, cyklar rundor och njuter av livet, det härliga vårlivet.

Nu, känns det rätt bra, men för några timmar sedan, när jag skulle hämta barnen på skola och förskola och vi skulle cykla hem efter lunch, kändes det allt annat än bra. Att det bara kan gå så mycket fel, och fastän jag vet att jag inte ska bli arg, kan jag inte låta bli. När allt annat prioriteras än att ta sig till cykeln och trampa på så vi hinner till förskolan innan "tiden där har gått ut".

Jag vill gärna att vi ska cykla, så mycket det går, trots att vi har relativt långt till skolan. Men det ger så mycket, frisk luft, mer energi, bättre kondis och oftast, gladare miner. I morse till exempel, var vi som vanligt sena hemifrån, men ändå hann vi lämna på förskolan och ändå komma i tid till skolan. Min man skulle definitivt tagit bilen istället.. Men vi var supernöjda när vi kom till skolan - i tid.

Ikväll ska här grillas, jag ska strax sätta på nypotatisen. Därefter kommer mormor och hämtar de yngsta barnen, som ska åka till Tyringe och kolla på isshow i renarama vinterkylan. Verkligen kontraster!
Min kusin är föräldraledig huvudtränare där, men det är alltid kul att se avslutningen.....jag tycker dock att det är lite för länge att träna i en ishall ända fram till slutet av april...



bild: från Tyringe konståkningssällskaps hemsida.


Kommentarer
Postat av: Lallis

Det låter mysigt. Ja vädret har ju visat sig från sin allra bästa sida dessa dagar:)

kram Lallis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback