Filtvärmare till dina krukor

Jag träffade en trevlig smålänning på Formex!
Han visade kul produkter med nytänk. Jag tror tyvärr inte att så många har sett dem ännu, och fattat hur bra och praktiska de faktiskt kan vara.

De produkter som jag fastnade för var gjorda av filt, och därmed platta förpackningar (ja, jag har blivit påverkad av IK),  som jag ser är lätta att skicka och frakta. Även miljötänk, med återandvändning, ligger bakom Lazzes produkter.

Vaser av filt som man trär utanpå en uppdrucken, avkapad 1,5-liters PET-flaska = RUND vas eller
som man trär utanpå en uppdrucken, avkapad 2-liters juicepaket = FYRKANTIG vas
Smart va?

De säljs enfärgade, men vill man dekorera dem, kan man nålfilta dit något snyggt mönster...


bild: eget kollage av bilder från webbshopen www.tjusigt.nu

Förutom vaserna finns även kruköverdrag i filt. som man "drar över" sin vanliga kruka.
De finns i olika storlekar och i två olika färger, mörkgrått och mörkrött.

Du kan använda dem inomhus för att få enhetliga krukor i fönstret/rummet, och återanvända
de gamla krukor som du inte längre gillar, men som faktiskt funkar.
Ett annat användningsområde som det är läge för just nu, är att ha dem som "raggsockar" till dina utekrukor,
trä filtöverdraget över krukan till din tomatplanta, och den får lite extra varmt om fötterna, och det mår väl alla gott av.


bild: eget kollage av bilder från webbshopen www.tjusigt.nu

JUST NU!    Erbjudande på kruköverdrag i butiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback