ny jord

Vi har bott i vårt hus i ca 13 år, och det är 10 år sedan vi renoverade det totalt.
I och med den stora renoveringen/tillbyggnaden gjorde vi även om i trädgården, och nu var det dags att byta ut jorden och ge växterna lite ny kraft med extra näring.

Jag fokuserade också på vårkrage och prästkrage, med gula penningblad som matta under. Det kommer att bli jättefint till våren med solgula vårkragar!! Till sommaren kommer därefter de ännu finare prästkragarna - de kommer att vara jättefina till vårt vita hus.

För att få jorden så nära landet som möjligt var jag tvungen att backa upp släpet på gräsmattan. Jag har blilvit superduktig på det. Tidigt i våras tog det mellan 30 minuter till en timma för mig att göra denna "lilla" manöver.
Men i helgen tog det ca 10 minuter - jag har verkligen gjort det bra!

Så i kväll efter att jag tömt släpet, skulle jag köra runt och backa in det i carporten (där är det inte så stort utrymme att spela på) och jag fixade det på under 10 minuter. I am impressed!!

Är det någon som vill ha hjälp med att backa med släp?? Det är bara att höra av sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback