Ny skön soffa

Idag har vi köpt en soffa på IKEAs fynd-avdelning. Vi tänkte först att vi kanske skulle ha EN 3-sits, men med en relativt stor familj, och eventuella gäster ibland, så räcker det nog inte till.
Jag har tidigare sett att det funnits en KARLSTAD 2-sits i svart skinn på fynd, men eftersom vi ville ha en trea var ju inte detta aktuellt. Och idag kom jag på världens bästa idé (i alla fall för idag) att om vi köper tvåan på fynd ( -30% och helt ouppackade dynor) så kan vi köpa till schäslonger som vi sedan sätter innanför armstöden, en på var sida - och vips så har vi en 4-sitssoffa som nästan är som en dubbel hörnsoffa. Fattar ni?? Skitbra!

Så här är det vi har köpt idag KARLSTAD 2-sits med svart slät skinnklädsel och träben.
image48

Men det är något så här jag tänker, fast när det blir klart ska jag har schäslonger på båda sidorna...
Tänk bort det vita och låtsas att där är svart istället, eventuellt skulle det vara kul med en svart/vit randig schäslong i textil.... Vad tror ni om det?? Kul idé va? Det blir en megasoffa!!!

image49
bilder: www.ikea.se

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad roligt, det kommer säkert att bli kanon. Alltid kul att fynda lite. Hälsningar Sandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback