Det är nog inte försent

I helgen som var åkte hela familjen med mannen till Motala, där starten till den årliga cykelfesten utgår ifrån.
Husvagnen var med, och vi ställde upp den på sin gamla vanliga plats, härligt att äntligen vara ute i friheten igen.

Innan start ska man hämta nummerlappar, och det gör man i stora tältet på torget - vilken folkmassa, efter man fått sin nummerlapp blir man automatiskt slussad in i sportshoppen, som är inhyst i ett STORT tält - det är o-ringenkänsla. Trångt. Billigt. Mycket saker som är bra och ha. Jag köpte några reflex"pinnar" att sätta på ekrarna på min vardagscykel. Mannen köpte en ny svart cykelhjälm.

Som familjemedlem till en hårt satsande cyklist, föregås veckan innan av pasta på tvären, pasta på längden och pasta varje dag. Men i fredags var jag och barnen inte längre sugna på mer pasta, och medan mannen och hans kompisar gick och åt pasta för sista gången, passade vi andra på att titta på starten vid torget.
Först cyklar polisen för att bereda väg, därefter kommer militärmusikkår på militärcyklar - vilken syn, och sedan kommer motorcyklister - och sist i ledet startar veteranerna.....jag måste säga att det är aldrig försent att cykla runt vättern, och man behöver tydligen inte ha värstingutrustningen.


bilder: privata


Vi hade en jättetrevlig helg, mannen cyklade sina 30mil på fina 9.29, och jag gissar att vi återkommer igen nästa år - hela familjen (men än är det bara mannen som cyklar så långt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback