Barnens rum

Tänkte jag skulle visa några bilder av barnens rum, först ut blir minsta flickans, tänkte först skriva lilla flickans, men hon är ju snart 4,5 år - och det är ju verkligen inte litet!

Jag har försökt hålla det i en färgskala med rött och vitt, till en början med Lilla Anna som tema (se filten på sängen och dockan överst på hyllan.), men efterhand som mellansystern inte är lika förtjust i Pippi längre så har lillasyster fått överta den supersköna och fina Pippi-mattan.

Jag gillar verkligen att välja fina tyger och sy något användbart - överkastet här på bilden är jag jättenöjd med. Ett enkelt sätt att sy lapptäcken - bara randigt med tyger från IKEA -
SOFIAKATRIN och Stoff och Stil (de prickiga).


bild: privat från yngsta dotterns rum


Gardinen har jag sytt som en enkel bit med två olika tyger ur IKEAs textilsortiment med avklippta 3-metersbitar, tyget heter BARNSLIG och finns i flera olika mönster men som går att kombinera tillsammans, där basen är rött eller limegrönt ( jag ser på http://www.ikea.se/ att det har bytts ut ett mönster från när jag köpte nu finns också en svart/vit mönstrad).
Gardinen är fäst i en trälist överst och två snoddar som jag lagt över gardinen, och sedan rullar jag upp den för hand.



bild: privat från yngsta dotterns rum


Kommentarer
Postat av: Designtjejen

Fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback