Även i vitt

Skyltarna "welcome" och "Home Sweet Home" av trä finns nu även i vitt i shopen, de är verkligen jättesnygga!  - precis som de svarta.....

Jag har haft lite funderingar kring mitt vardagsrum. De gamla sofforna står ännu kvar, de har legat ute på blocket ett tag, men för någon dag sedan fick jag ett mail  om en tjej som var intresserad av dem. Hoppas, hoppas att hon tar dem.
Så nu har min inspiration börjat om igen.

Till den svarta
KARLSTAD-soffan, som får vara basen, kommer jag att köpa till "fatboy" (förmodligen ett par stycken) i grafitgrått.
Den ena kortväggen kommer att få Lisa Bengtssons tapet FAMILJEN som jag kommer att fylle med bilder från bröllopet och semestern. På samma vägg hade jag först tänkt sätta IKEAs nya skänk TROLLSTA i svart, men tyckte att den var lite dyr (2995kr), och jag började kolla efter skåp på second hand, och insåg att det fanns inte med de måtten och innehåll som jag ville ha. Efter ett besök på IKEA-varuhuset började jag tänka i andra banor och bla om jag skulle bygga en egen möbel av köksinredning, men det blev inte som jag ville ha det - istället hittade jag MALM byrå med 6 lådor,(1395kr), som var perfekt i storlek och den kommer att smälta in i vårt hus på ett bättre sätt. Jag gick och funderarde på om jag skulle ha en svart eller vit.....efter bara några meter in på fyndavdelningen hittade jag den VITA MALM-byrån med 6 lådor för 398kr, då var det slutfunderat, jag hämtade snabbt en vagn och lastade upp den 68kg! tunga kartongen på vagnen och gick mot kassan med ett leende. Jag tror minsann jag tjänat över 2500kr idag.
IKEAs MALM byrå med 6 lådor
bild: www.ikea.se

När de gamla sofforna blivit hämtade i veckan ska jag montera ihop byrån och fylla den med dvd-skivor, spel, pärlor och pyssel, ljus, ljuslyktor, mm. Det kommer att bli jättebra.  Dock känns det lite som om den behöver piffas upp lite och eftersom jag gillar färg, kommer jag att klä ovansidan med kontaktplast i rött eller rosa.... det blir då en yta som blir lätt att torka av och livfull.
(Jag har tidigar klätt om mina laserade köksluckor med vit kontaktplast, och det blev faktiskt jättebra.)

Nä, nu väntar familjen på att jag ska sätta på potatisen..... mannen har satt i gång grillen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback