nya tankar

Jag har haft det lite motigt ett tag och känt att "offerkoftan" tyngt mig över axlarna.
Men jag är ju runt och läser en del bloggar, och
Kitchenbloom är en av mina favoriter,
häromdagen läste jag att hon brutit upp från sitt jobb och ska hitta på något nytt....

"...vill leva i nuet, testa min förmåga, utmana mig själv och bygga en del av det som ska vara min framtid. Jag vill göra allt det jag inte vill ångra att jag aldrig gjorde. Jag vill ta vara på min ålder, ta vara på tiden. Jag vill lära mig en massa nya saker och jag vill använda mig av de kunskaper jag redan bär på. Jag tror att det kommer en chans i varje människas liv, och jag är övetygad om att detta är min chans...."

Dessa ord hittade jag alltså hos Kitchenbloom och kände att det är ju helt rätt - det är så jag också vill!
Idag var jag på en tur hos en av de lokala presentaffärerna och hittade en bok som jag tidigare bara läst om på nätet... kreativ insikts -Att våga flyga-, jag kunde inte låta bli att köpa den.
Nu ska det nya livet börja. Nästan en hel vecka före nyår!


Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, man måste våga för att vinna. Klyschigt men sant. Det där tror jag är oerhört viktigt. Att man vågar släppa taget och säga nej till något som är bra, för att kunna säga JA! till något som är ännu bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback