Tomten kom

Julaftons morgon började med att hela familjen begav sig till kyrkan där barnen sjunger i barnkören.
Det var samling vid krubban och lite julsånger, stämningsfullt och trivsamt. Barnen älskar att sjunga i kören. Mia som leder barnkören är helt fantastisk och hon är guld värd.

Tomten har varit på besök hos oss! Det var en tomte som hade rest långt, och hade hälsat på många familjer, men han hade en stor säck med sig även till vårt hus.
Barnen var glada och uppspelta, och kikade i fönstren flera gånger innan han knackade på vårt hus.
Som vanligt fick alla många julklappar, även om vi tidigare bestämt oss för att det inte skulle bli så. Jag hittade mycket saker i mina gömmor, som blev inslaget - och uppskattat.
Själv fick jag ett usb-minne, mp3 och magtränare... inte så mycket - men det kommer väl till användning och jag blev jätteglad för det.

tomten

privat bild

Mina vuxna kusiner var här och de fick bl a en Thailandsresa i julklapp.....så nästa år firar de jul i Thailand! Jag har ofta funderat på att hoppa över julen hemma och åka i väg under julen, men jag känner nu att jag vill gärna vara hemma och fira julen som vi brukar, det är ju så det ska vara, åka i väg kan man göra någon annan gång - om man måste. Jag trivs ganska bra här hemma och har inte någon större längtan av att resa iväg.

På juldagen var vi lite slöa och åt mest choklad till frukost (nyttigt va?) och vid 2-tiden åkte vi till farmor och farfar för att fira jul hemma hos dem med barnens kusiner. Det är alltid fullt ös, med mycket lek och stoj. Jag gillar att vara där på juldagen, vi bjuds på kalkon i stället för julmat och det tycker jag är mycket godare.
Tomten kom även till farmors hus. I år var där inte så överdrivet mycket julklappar som det brukar vara, och det var väl tur det för barnen bara sliter upp sakerna, och ingen har koll på att barnen verkligen öppnar sina egna klappar.
Min svåger hade med sig sitt pokerspel, och vi spelade en omgång Texas - det var rätt kul och jag vann i början.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback